Proces synchronizacji produktów jest najbardziej skomplikowanym etapem synchronizacji. Parametrami synchronizacji po stronie Magazynu DGCS System są magazyn i cennik natomiast. Od strony BaseLinker nie są wymagane dodatkowe parametry.
Proces synchronizacji bazuje na słowniku definicji towarów i uwzględnia widoczność danego towaru w danym magazynie/cenniku. Definicje dostępności towarów konfiguruje się po stronie aplikacji Magazyn.
Transfer danych nowego produktu
W dla każdego towaru, który nie występuje w BaseLinker na podstawie kartoteki towarowej DGCS System tworzony jest nowy produkt. Przenoszona jest większość istotnych danych z definicji produktu dostępnej w magazynie DGCS System.
- Nazwa produktu – Nazwa towaru.
- SKU jest indeksem towaru w kartotece towarów DGCS System.
- Kategoria – pobierana jest pierwsza z kategorii, która nie ma przypisanej kategorii nadrzędnej.
- Opis produktu wypełniany jest opisem z kartoteki.
- Cena ustalana jest na podstawie podanego cennika lub wg definicji.
- Dostępność towaru – ilość w magazynie – pobierana jest ze stanu w podanym magazynie.
- Zdjęcia towaru w definicji towaru DGCS System nie są aktualnie wysyłane do BaseLinker.
Po stronie BaseLinker znajduje się znacznie więcej informacji o towarze niż po stronie magazynu dlatego też po synchronizacji należy w miarę potrzeb uzupełnić dane towarów w BaseLinker.
Aktualizacja danych istniejącego produktu
Produkt istniejący w BaseLinker zidentyfikowany wg pola „SKU” jest aktualizowany w minimalnym stopniu. Zakłada się bowiem, że zmiana najczęściej dotyczy tylko i wyłącznie stanu magazynowego (po sprzedaży lokalnej, po przyjęciu towaru, itp.) lub cena. Zakłada się też, że z uwagi na konieczność ręcznej modyfikacji nowych towarów dane w sklepie BaseLinker są bardziej rozbudowane. Dlatego też podczas synchronizacji ograniczamy się do minimum i aktualizowana jest właśnie cena i stan magazynowy.